Zaledwie kilka tygodni przed debiutem na europejskim rynku, zmodernizowany model Mitsubishi ASX zostanie zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych Paris Motor Show 2016, będąc kolejną interpretacją koncepcji identyfikacji wizualnej Mitsubishi „Dynamic Shield”.
Aby pobrać zdjęcia prosimy skorzystać linku:
Mitsubishi ASX 2017 - Paris Motor Show 2016
Od momentu debiutu rynkowego w 2010 roku wyprodukowano 1 100 000 sztuk ASX*, co uczyniło go jednym z najbardziej udanych globalnych modeli firmy Mitsubishi Motors Corporation (MMC), a także silnym graczem rywalizującym w zyskującej dużą popularność klasie SUV-ów segmentu C.
* Poza Europą sprzedawany pod nazwą RVR lub Outlander Sport
Trend ten jest szczególnie widoczny w Europie**, czyli drugim pod względem wielkości rynku zbytu tego modelu. Od momentu jego debiutu sprzedano tu 237 564 sztuki***, dzięki czemu ASX pozostaje drugim po Outlanderze (21 079 egzemplarzy sprzedanych w roku kalendarzowym 2016).
W oparciu o te wyniki, firma Mitsubishi Motors kontynuuje pasmo sukcesów za sprawą konsekwentnego odświeżania gamy modelowej, aby sprostać trendom rynkowym i wymaganiom klientów oraz podążać w kierunku, w którym ewoluuje marka.
**Region ”MME34”, obejmujący 34 kraje – z wyjątkiem Rosji i Ukrainy
*** Do 30 czerwca 2016 roku
Tożsamość wizualna
Model ASX na rok modelowy 2017 został opracowany w oparciu o nową koncepcję wizualną MMC o nazwie „Dynamic Shield”, zwiastując nadejście nowej generacji samochodów firmy Mitsubishi Motors.
Nowa stylistyka Mitsubishi została po raz pierwszy zaprezentowana w aucie studyjnym Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S z 2014 roku. Koncepcja wizualna Dynamic Shield ma symbolizować funkcjonalność i poczucie bezpieczeństwa, które zapewniają SUV-y firmy Mitsubishi Motors. Uwagę zwracają chromowane listwy umieszczone po obu stronach centralnego logotypu w kształcie trzech diamentów, dające trójwymiarowy efekt ruchu.
W przypadku modelu ASX, przedni zderzak został zmodyfikowany w celu umieszczenia w nim chromowanych listew, a część centralna została polakierowana na czarno, co przywodzi na myśl nowego Outlandera (patrz szkic powyżej) lub koncept eX-Concept. Ponadto, górna atrapa chłodnicy jest teraz wykonana z cienkich, czarnych listew umieszczonych poziomo. Element ten łączy się z reflektorami, zapewniając spójny wygląd przedniej części nadwozia.
Nowa stylizacja przedniego pasa to ukłon w stronę przeszłości Mitsubishi Motors Corporation oraz filozofii ‘Forma podyktowana funkcjonalnością’. Nowy projekt nawiązuje do osłony zderzaka znanej z modelu Pajero/Montero/Shogun, dzięki czemu wzmaga poczucie bezpieczeństwa oferowanego zarówno podróżującym, jak i samemu autu. Pod tym względem nowy projekt przedniej części nadwozia wyraża dziedzictwo designerskie oraz stanowi jego kontynuację.
Oprócz nowego przedniego pasa, ASX na rok modelowy 2017 w specyfikacji europejskiej zostanie również wyposażony w antenę dachową w kształcie płetwy rekina, mocniej wyprofilowaną tylną kanapę oraz tapicerkę z nowego materiału.
Wspomniane kosmetyczne zmiany idą w parze z innymi nowościami, które wprowadzono ostatnio w modelu ASX:
- Nowy silnik turbodiesel o pojemności 1,6 litra o mocy 114 KM (z systemem Auto Stop & Go, 6-biegową przekładnią manualną i napędem 2WD lub 4WD).
- Wydłużenie odstępów między przeglądami do 20 000 kilometrów.
- Nowe wyposażenie (18-calowe wieloramienne, aluminiowe obręcze kół, wstawki dekoracyjne w czarnym lakierze fortepianowym na kole kierownicy, automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne, itd,…) – dostępne w zależności od rynku i wersji wyposażenia.
dostarczył infoWire.pl
Link do strony artykułu: https://blog.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/mitsubishi-asx-2017-paris-motor-show-2016